جمعه ۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فروش رسمی اتوبیوگرافی گرهارد شرودر با نام "تصمیم‌ها – زندگی‌ام در سیاست" آغاز شد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه بیلد، آن گونه که ناظر رسانه‌ها اعلام کرد، اثر صدراعظم سابق آلمان به جایگاه اول جدول فروش کتاب ناظر رسانه‌ها صعود کرده است.
این کتاب در آغازین روز فروش، رقم میانگین فروش را رد کرد و به یکی از پرفروش‌ترین‌ها تبدیل شد.

او در مراسم آغاز فروش این کتاب اعلام کرد که نوشتن برایش تسکینی پس از ترک دفتر صدراعظمی آلمان بوده است. وی این مطلب را در برابر 300 تن از خبرنگاران، رهبران سیاسی و زیگفرید لنز، داستان‌نویسی آلمانی گفت.

شرودر درباره پیام مرکزی کتابش گفت: ماه‌های اول (پس از ترک دفتر صدراعظم) چندان ساده نبود. من نمی‌خواستم متوقف شوم اما نتایج مجبورم کرد. متوجه شدم که به دو چیز احتیاج دارم اول این که با شرایط جدید کنار بیایم و دوم این که چیزی منطقی را بیابم تا خودم را به آن مشغول کنم. برخی حالا می‌گویند "او با شرایط کنار نیامد" اما من چنین کرده‌ام. من با خودم در صلح و آشتی هستم.

او گفت که به نظر خودش در انتخابات 2005 "شکست" نخورده است چرا که سوسیال‌دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها فقط یک درصد از دموکرات مسیحی‌ها عقب بودند.

بنا به گفته ناشران این کتاب که شمارگان چاپ اول آن 160 هزار عدد بوده است، به دلیل شدت تقاضا از روز گذشته در کتاب‌فروشی‌ها عرضه شد. این کتاب قرار است به هشت زبان دیگر هم ترجمه شود. شرودر احتمالا حدود یک میلیون یورو (1.27 میلیون دلار) از بابت فروش چاپ اول این کتاب در‌آمد خواهد داشت.

صدراعظم سابق آلمان با اعتراف به این که نوشتن برایش خسته کننده بوده است، گفت:خوشبختانه هوا در ماه اوت بد بود، وگرنه احتمالا برای تمام کردن نوشته‌هایم مشکل داشتم. متوجه شدم که نمی‌شود بیش از چهار یا پنج ساعت به نوشتن مشغول بود.
شرودر در حال حاضر تاجری خصوصی است که در کنار دیگر مشاغلش بر پروژه احداث خط لوله گاز طبیعی روسیه – آلمان نظارت می‌کند.

کد خبر 6646

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز